Lnu.se/student
Linnéuniversitetet
Sök
Huvudmeny
Logga in
Lyssna
English
Sök
Sök
Utbildning
Forskning
Bibliotek
Möt Linnéuniversitetet
Aktuellt
Kunskapsmiljöer
Samarbeta med oss
Stöd oss
Ett hållbart universitet
Öppen vetenskap
Det kulturella universitetet
Om Linnéuniversitetet
Kontakta och besöka
Våra ämnen
Organisation
Evenemang
Konferenser
Lediga jobb
Student
Logga in
Lyssna
English
Lena Karlsson
Universitetsadjunkt
Institutionen för matematik
Fakulteten för teknik
lena.karlsson@lnu.se
0470-70 88 30
B2011, Hus B, Växjö
Spara kontaktuppgifter
Ladda ner bild
Publikationer
Artikel i tidskrift (Refereegranskat)
Roos, H.,
Fälth, L.
,
Karlsson, L.
,
Nilvius, C.
, Selenius, H.,
et al
. (2023).
Promoting basic arithmetic competence in early school years - using a response to intervention model
.
Journal of Research in Special Educational Needs
. 23 (4). 263-388.
Status: Publicerad
Konferensbidrag (Refereegranskat)
Palmér, H.
,
Karlsson, L.
(2017).
Primary School Students' Images of Problem Solving in Mathematics
.
Teaching and Learning in Maths Classrooms : Emerging Themes in Affect-Related Research: Teachers' Beliefs, Students' Engagement and Social Interaction
. 27-35.
Palmér, H.
, Johansson, M.,
Karlsson, L.
(2016).
Teaching for entrepreneurial and mathematical competences : teachers stepping out of their comfort zone
.
Proceeding of the MAVI-22 Conference, Växjö, Sweden
.
Kapitel i bok, del av antologi (Refereegranskat)
Palmér, H.
, Johansson, M.,
Karlsson, L.
(2018).
Teaching for entrepreneurial and mathematical competences : teachers stepping out of their comfort zone
.
Students' and Teachers' Values, Attitudes, Feelings and Beliefs in Mathematics Classrooms : Selected Papers from the 22nd MAVI Conference
. Springer. 13-23.
Samlingsverk (redaktörskap) (Övrigt (populärvetenskap, debatt))
Karlsson, L.
, Maria, J.,
Palmér, H.
(2017).
Entreprenöriellt lärande i matematik : Vad, hur, varför?
. Stockholm, Natur och kultur. 195.
Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att förbättra upplevelsen för dig.
Tillåt alla kakor
Tillåt bara nödvändiga kakor
Läs mer om kakor