Jag arbetar som universitetsadjunkt inom utbildningsvetenskap, främst inom förskollärarprogrammet. From vårterminen 2012 ingår jag som licentiand i forskarskolan "Ämnesdidaktik i mångfaldens förskola" i Malmö. Mitt forskningsområde fokuserar: Lärares tal om mångfaldsuppdraget i förskolan i ljuset av villkor och förutsättningar för yngre barns lärande i en mångkontextuell barndom. Intressanta ingångar för studien är att problematisera förskolans kontext med utgångspunkt från interkulturella perspektiv. Genom att använda en livshistorieansats kan lärares yrkeserfarenheter belysas.
I work as a lecturer in educational sciences, primarily in pre-school teacher training program. From spring 2012 I included as doctoral student in the Graduate School "Didactics in Multicultural preschool" in Malmö. My research focuses: Teachers talk of diversity role of preschools in light of the terms and conditions for young children's learning in a diverse childhood context. Interesting inputs for the study is to problematize the preschool context, based on intercultural perspectives. By using a life history approach to teachers' professional experiences highlighted.
Publikationer
Artikel i tidskrift (Refereegranskat)
Konferensbidrag (Refereegranskat)
Konferensbidrag (Övrigt vetenskapligt)
Övrigt (Övrigt (populärvetenskap, debatt))