kontakt

IT-support för studenter

Här hittar du kontaktuppgifter till IT-support, driftinformation samt information om vilka IT-tjänster du har tillgång till som student på Linnéuniversitetet.

Serviceportalen

I Serviceportalen, serviceportalen.lnu.se, hittar du guider och FAQ för det du kan behöva hjälp med. Här kan du läsa hur du använder dig av Serviceportalen.

Här listas de tre vanligaste frågorna vi på IT-support får från er studenter. Länkarna tar dig vidare till informationen i Serviceportalen.

Driftinformation

Här hittar du information om pågående, planerade och åtgärdade driftstörningar på tjänsterna som kan påverka dig som student.

Kontakta oss

Telefon: 0480- 44 67 00
E-post: it-support@lnu.se

Kontaktformulär - Skapa ett nytt ärende och se dina ärenden.
Kontaktformulär - För dig utan ett Lnu-konto.

Besöksadress Kalmar: Universitetskajen, hus Radix
Besöksadress Växjö: Lückligs plats 3 (Hus N)

Postadress Kalmar/Växjö:
IT-avdelningen
Linnéuniversitetet
391 82 Kalmar/351 95 Växjö

Kontrollera gärna aktuell driftinformation innan du kontaktar oss.

Öppettider


Telefontid

Måndag - Onsdag: 8-17
Torsdag: 8-15
Fredag: 8-16


Besökstid Växjö

Måndag - Onsdag: 8-16
Torsdag: 8-15
Fredag: 8-16

Besökstid Kalmar

Måndag - Fredag: 8-11:45, 12:30-16

Avvikande öppettider 2019-2020

  • 23 december: Besökstid: Kalmar (Infocenter Radix) 8-12. Växjö stängt. Telefontid: Stängt
  • 24-26 december: Stängt
  • 27 december: Besökstid: Kalmar (Infocenter Radix) 8-12. Växjö stängt. Telefontid: Stängt
  • 30 december: Besökstid: Kalmar (Infocenter Radix) 8-12. Växjö stängt. Telefontid: Stängt
  • 31 december - 1 januari: Stängt
  • 2-3 januari: Besökstid: Kalmar (Infocenter Radix) 8-11.45, 12.30-16. Växjö 9-12, 13-15. Telefontid: 9-12, 13-15
  • 6 januari: Stängt

Våra IT-tjänster

Nedan listas vilka IT-tjänster du som student har tillgång till. I Serviceportalen hittar du FAQ och guider för dessa tjänster.