Människor sitter runt ett bord.

Kompetensutveckling: Strategier för digital marknadsföring

Vill du hänga med i omvärldens ständiga utveckling och ta vara på de nya möjligheter som digitaliseringen medför. Genom att komplettera traditionella marknadsföringssätt kan digitaliseringen möjliggöra en mer aktivt deltagande i mötet med kunden. I den här kursen får du fördjupa dig i strategier, olika typer av teknologier med mera för digital marknadsföring.

Målgrupp

Kursen vänder sig till marknadschefer, affärsutvecklare och andra chefer som deltar i utvecklingen och genomförandet av strategier för digital marknadsföring.

Innehåll

Kursen fokuserar på strategi och planering av digital marknadsföring, tekniker för digital marknadsföring och integration mellan dessa perspektiv. Som deltagare på kursen får du både inblick i senaste forskningen och expertis från industrin.

Praktisk information

Kursen är skapad för att underlätta kombinationen av studier och yrkesliv. Vi erbjuder exempelvis justerbar takt, online-material, få möten på plats samt flexibel antagning och förutsättningar för validering av reell kompetens.

Kursen är vanligtvis cirka 80 timmar inklusive tre stycken fysiska möten.

Undervisningsspråk: Engelska.

Kursen är kostnadsfri och ger 3 högskolepoäng.

Behörighet

Den grundläggande behörigheten för denna kurs är en kandidatexamen i datavetenskap eller motsvarande ämne. Saknar du detta men har relevant arbetslivserfarenhet är du också välkomna att ansöka, vi hjälper dig att validera din kompetens. Två års relevant arbetslivserfarenhet kan komma att räknas som ett år av universitetsstudier på kandidatnivå.