Som deltagare i kursen får du inblick i den senaste forskningen och möter expertis från industrin. Eftersom kursen är utvecklad och anpassad för dig som är yrkesverksam, är både studietakt och innehåll skräddarsytt. Det innebär bland annat att du i praktiska moment knyter an teorier och kunskap till din egen vardag och dina egna exempel.
Målgrupp
Kursen riktar sig till marknadschefer, affärsutvecklare och chefer som har ett ansvar för utveckling och genomförande av företagets/organisationens strategier för digital marknadsföring.
Genomförande
Kursen är tyvärr inställd i höst och har flyttas fram till våren 2021.
Istället för fysiska träffar så ser vi över möjligheten att träffas online och genomföra våra webbinarier på det sättet. Mer detaljer kommer senare.
Inför och mellan våra möten tar du del av material och uppgifter på vår digitala kursplattform. Du bestämmer studietakten själv så att det fungerar med ditt jobb.
För att kursen ska ge både dig och andra deltagare så mycket som möjligt är vi angelägna om att du deltar i både workshops och webbinarier. Reflektion, diskussion och erfarenhetsutbyte är viktiga komponenter i yrkesverksammas lärande, därför är din närvaro viktig.
Behörighet
Den grundläggande behörigheten för denna kurs är en kandidatexamen i datavetenskap eller motsvarande ämne. Saknar du detta men har relevant arbetslivserfarenhet är du också välkomna att ansöka, vi hjälper dig att validera din kompetens. Två års relevant arbetslivserfarenhet kan komma att räknas som ett år av universitetsstudier på kandidatnivå.
Pris
Kursen är kostnadsfri och ger högskolepoäng.
Om utbildarna
Ian Dunne är adjungerad lärare vid Linnéuniversitetet, institutionen för datavetenskap där han undervisar inom olika utbildningar och driver utvecklingsprojekt. Ian har lång yrkeserfarenhet inom digital utveckling med spetskompetens inom digital marknadsföring. Ian har en fot kvar i industrin och arbetar som Enterprise Sales Director, NGA Human Resources.
Institutionen för datavetenskap erbjuder spetsutbildningar inom digitalisering och är leading partner i den nationella satsningen ’Expertkompetens social medier och webbteknologier för innovation och tillväxt’. Utbildningarna är utvecklade i samverkan mellan universitetet och näringslivet med finansiellt stöd från KK-stiftelsen.
Tidigare deltagare berättar
Film: Karin Darlington, Business Sweden, har läst kursen Strategier för digital marknadsföring.