Personer vid workshop

Försäljning av industriella produkter, tjänster och system

Kursen vänder sig till yrkesverksamma som hanterar kundrelationer i olika former och på olika nivåer. Kursen ska vara ett steg i karriären mot ökat ansvar inom försäljning och marknadsföring.

Mål

Efter genomgången kurs har du:

  • Kunskap om försäljning och industriell marknadsföring
  • Förmåga att samla och tolka information i frågor som rör försäljning och kundrelationer
  • Förmåga att värdera och välja rätt beteende i olika försäljningssituationer.

Ett delmål med kursen är att ge dig möjlighet att utbyta erfarenheter med andra yrkesverksamma, samt utöka ditt personliga nätverk.

Kursen ska vara ett steg i karriären mot ökat ansvar som ledare av omställningsprocesser.

Innehåll

Kursen har följande innehåll:

  • Försäljning som ämne och yrke
  • Skillnader och likheter mellan att sälja produkter, tjänster och system
  • Säljprocessen
  • Säljmötet
  • Försäljning i en digital värld

Målgrupp

Yrkesverksamma som hanterar kundrelationer i olika former och på olika nivåer. För att bäst tillgodogöra dig kursen bör du arbeta på ett företag som erbjuder industriella produkter, tjänster och/eller system. Inga teoretiska förkunskaper krävs.

Praktisk information

Undervisningsformer: Kursen består av digitala föreläsningar samt övningar och uppgifter kopplade till ditt företag. För att lösa uppgifterna krävs litteraturstudier och självständigt arbete. Lärarna erbjuder handledning och återkoppling. Möte med lärare kan ske digitalt eller på Campus Ljungby.

Omfattning: 6h studier per vecka under 20 veckor.

Pris: 9 900 kr (exklusive moms) per deltagare.

Kursen är utvecklad i samarbete med Campus Ljungby.