Mål
Efter genomgången kurs har du:
- Grundläggande kunskap om kundservice och tjänstelogik i industriella sammanhang
- Förmåga att samla och tolka information om kunders värdeskapande processer
- Förmåga att presentera och motivera hållbara förbättringar av kundservice.
Ett delmål med kursen är att ge dig möjlighet att utbyta erfarenheter med andra yrkesverksamma, samt utöka ditt personliga nätverk.
Kursen ska vara ett steg i karriären mot ökat ansvar inom försäljning och marknadsföring.
Innehåll
Kursen har följande innehåll:
- Kundservice och tjänstelogik
- Kvalitetsarbete
- Samskapande av värde på industriella marknader
- Tjänster och hållbarhet
- Kundservice i den dagliga verksamheten
Målgrupp
Yrkesverksamma vid företag som erbjuder industriella produkter, tjänster och/eller system. För att bäst tillgodogöra dig kursen behöver du ha erfarenhet av kundrelationer i någon form. Inga teoretiska förkunskaper krävs.
Praktisk information
Undervisningsformer: Kursen består av digitala föreläsningar samt övningar och uppgifter kopplade till ditt företag. För att lösa uppgifterna krävs litteraturstudier och självständigt arbete. Lärarna erbjuder handledning och återkoppling. Möte med lärare kan ske digitalt eller på Campus Ljungby.
Omfattning: 6h studier per vecka under 20 veckor.
Pris: 9 900 kr (exklusive moms) per deltagare.
Kursen är utvecklad i samarbete med Campus Ljungby.