Mål
Efter genomgången kurs har du:
- Grundläggande kunskap olika kulturer och kulturella identiteter
- Förmåga att analysera interkulturella affärsrelationer
- Förmåga att välja rätt beteende i olika affärssituationer med hänsyn till kulturell kontext.
Ett delmål med kursen är att ge dig möjlighet att utbyta erfarenheter med andra yrkesverksamma, samt utöka ditt personliga nätverk.
Kursen ska vara ett steg i karriären mot ökat ansvar inom försäljning och marknadsföring.
Innehåll
Kursen har följande innehåll:
- Teorier om kultur
- Kulturella identiteter
- Verbal och icke-verbal kommunikation
- Etnocentrism och rasism
- Affärskommunikation i olika kulturer.
Målgrupp
Yrkesverksamma vid företag som erbjuder industriella produkter, tjänster och/eller system. För att bäst tillgodogöra dig kursen behöver du ha erfarenhet av internationella kundrelationer. Inga teoretiska förkunskaper krävs.
Praktisk information
Undervisningsformer: Kursen består av digitala föreläsningar samt övningar och uppgifter kopplade till ditt företag. För att lösa uppgifterna krävs litteraturstudier och självständigt arbete. Lärarna erbjuder handledning och återkoppling. Möte med lärare kan ske digitalt eller på Campus Ljungby.
Omfattning: 6h studier per vecka under 20 veckor.
Pris: 9 900 kr (exklusive moms) per deltagare.
Kursen är utvecklad i samarbete med Campus Ljungby.