studenter diskuterar runt ett bord

Systembyte - nytt ladok

Nu är det nya ladoksystemet på plats. Här finns svar på dina frågor om de nya studenttjänsterna.

FAQ – Nya studenttjänster

Jag har kurser som inte är avslutade HT17?
Svar: Titta under rubriken oavslutade för att hitta kurserna från HT17 som inte är avslutade.

Jag hittar inte mina kurser för VT18?
Svar: Dina nya kurser för VT18 finns under rubriken kommande kurser.

Vart anmäler jag mig till tentamen?
Svar: Anmälan till tentamen sker under respektive kurs. Rubriken aktuella visar dina kurser, när det är dags för att anmäla dig till tentamen gör du det vid den aktuella kursen.

När jag trycker på www.student.ladok.se så kommer jag in på ett annat lärosäte.

Svar: Logga ut från det lärosätet stäng webbläsaren välj Linnaeus University i rullistan – logga in.

Jag ser inte mina kurser från annat lärosäte?

Svar: De lärosäten som inte gått över till nya Ladok än syns inte. Du måste då skriva in vilka kurser du önskar ha med i meddelanderutan till handläggaren.

Jag hittar inte mina avslutade kurser?

Svar: Dina avslutade kurser ligger under fliken Avslutad utbildning i menyn. 

Jag kan inte ansöka om examen, det säger att jag inte har behörighet?

Svar: Du måste trycka på den VÄNSTRA knappen som heter ”Gå vidare”. Det är den som är examensansökan. Den högra fungerar inte eftersom den inte hör till examen!

Jag behöver ett intyg?

Svar: Du har möjlighet att skriva ut ditt egna intyg i studentgränssnittet och det gör du under fliken Intyg i menyn.