Linnaeus University
Lnu.se/student
Shortcut to main content
Search
Main Menu
Log in
Svenska
Search
Education
Research
Library
Meet Linnaeus University
Current
Faculties
Knowledge environments
Collaborate with us
Support us
A sustainable university
Open science
The Cultural University
About Linnaeus University
Contact and visit us
Our subjects
Organisation
Event
Conferences
Work with us
Student
Log in
Svenska
Helén Egerhag
Senior lecturer
Department of Education
Faculty of Social Sciences
helen.egerhag@lnu.se
+46 470-70 84 37
Save contact
Download image
My research groups
Research in Inclusion, Democracy and Equity (RIDE)
The research environment RIDE consists of researchers who conduct studies in the fields of special pedagogy and social pedagogy. The research focuses…
Publications
Article in journal (Refereed)
Egerhag, H.
,
Selenius, H.
,
Fälth, L.
,
Svensson, I.
(2023).
Decoding intervention for L2 students in Sweden : A single-subject design study
.
Reading in a Foreign Language
. 35 (2). 247-269.
Status: Published
Fälth, L.
,
Selenius, H.
,
Egerhag, H.
(2023).
A cross-sectional study on reading among young L1 and L2 students in Sweden
.
European Journal of Special Needs Education
. 38 (2). 233-244.
Status: Published
Egerhag, H.
,
Fälth, L.
,
Nilvius, C.
,
Selenius, H.
,
Svensson, I.
(2023).
Promoting decoding among young students with Swedish as a first and second language within a response to intervention model
.
Journal of Childhood, Education & Society
. 4 (2). 176-192.
Status: Published
Lundbäck, B.
,
Egerhag, H.
(2020).
Lesson Study as a bridge between two learning contexts
.
International Journal for Lesson and Learning Studies
. 9 (3). 289-299.
Status: Published
Conference paper (Refereed)
Egerhag, H.
(2024).
Reading interventions for second language learners : A systematic review
.
Book of abstracts for the conference EdLing 2024: Language(s) from childhood to adult age: Linnaeus University, Kalmar, 11–13 September 2024
.
Egerhag, H.
(2024).
Specialdidaktik för att främja läsutveckling på svenska som andraspråk
.
.
Article in journal (Other academic)
Egerhag, H.
(2022).
Läsförmåga hos elever i ämnena svenska och svenska som andraspråk i årskurs 1–3. : En tvärsnittsstudie.
.
Läs- och skrivsvårigheter & Dyslexi
. (4). 20-24.
Status: Published
Egerhag, H.
,
Nilvius, C.
(2020).
Response to intervention (RTI) för nyanlända och flerspråkiga elever
.
Dyslexi : aktuellt om läs- och skrivsvårigheter
. (2). 1-8.
Status: Published
Egerhag, H.
(2019).
Läsinterventioner i svenska som andraspråk för vuxna
.
Dyslexi : aktuellt om läs- och skrivsvårigheter
. (4). 14-17.
Status: Published
Chapter in book (Other academic)
Egerhag, H.
,
Fälth, L.
(2024).
Tidig läsutveckling på ett första- och ett andraspråk
.
Mångfaldens möten : Interkulturalitet, utbildning och lärande
. Växjö, Linnaeus University Press. 177-192.
Egerhag, H.
,
Fälth, L.
(2024).
Att läsa på svenska som andraspråk i de tidiga skolåren
.
Specialdidaktik för innehållsinkluderande undervisning
. Malmö, Gleerups Utbildning AB. 47-60.
Doctoral thesis, comprehensive summary (Other academic)
Egerhag, H.
(2023).
Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk : undervisning och tidiga insatser
. Doctoral Thesis. Växjö, Linnaeus University Press. 119.
Manuscript (preprint) (Other academic)
Egerhag, H.
,
Rack, J.
Reading Interventions in a Second Language : A Systematic Scoping Review
.