Education is Relation not Output
Välkommen till konferensen Education is Relation not Output vid Linnéuniversitetet i Växjö den 17-19 maj 2016.
Konferensen Education is Relation not Output är en konferens om bildning eller utbildning - akademiska plattformar för lärande och kunskapsutveckling och tillhör forskningsområdena humaniora och pedagogik. Konferensen vill skapa utrymme för att diskutera perspektiv på universitetet som en plats för social och kulturell utveckling. Konferensen lyfter därmed fram akademisk forskning såsom professionella aktörers erfarenheter inom skola och kultur.
Konferensen är gratis och vänder sig till såväl studenter och lärare.
Huvudtalare
Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.Tatiana Schyttsova är professor i filosofi vid institutionen för samhällsvetenskap och politik vid European Humanities University i Vilnius, där hon även är chef för Center for Philosophical Anthropology (EHU). Hennes intresseområden är: fenomenologi inom intersubjektivitet, relationer över generationsgränserna, etik och socialfilosofi. Hon var även en av krafterna bakom flytten av hennes universitet från Minsk i Vitryssland till Vilnius i Litauen.
Nanna Luleth är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning. är konstnär, konstlärare och kulturvetare. Hon är professor i konstdidaktik och genusstudier vid University of the Arts i Berlin. Hennes främsta forskningsområden är konstutbildning, genus och media.
Siarhei Piashkun, lektor vid Manchester Metropolitan University i England och chef för International Office vid Polotsk State University. Akademisk expert och utvärderare av program inom EC (TEMPUS, ERASMUS, Erasmus Mundus-projekt) och handledare och rådgivare för olika europeiska forskningssamarbeten. Förser EACEA med resultat från utvärderingar. Utredning av ENPI-initiativ inom EUs stöd till strategiska kategorier (för deltagare och samarbetspartners i Vitryssland, Sverige och Lettland).
Stela Maris Ferrarese Capettini är professor i idrott och hälsa. Hon är även politisk engagerad för mänskliga rättigheter för urbefolkningen i Argentina. Hennes forskningsområden är: utbildning för ursprungsbefolkningen med fokus på miljöutbildning och förstärkande av kulturella identiteter, interkulturell kommunikation, genus, landrättigheter och landförvaltning, konfliktanalys och konflikthantering, samt den argentinska ursprungsbefolkningens spel och lekar och användande av dessa i interkulturell utbildning inom idrott och hälsa.
Matthias Rath är professor i filosofi vid Ludwigsberg University of Education och chef för Research Center Youth – Media – Education. Han är även vice ordförande för Association for Media Education Research. Under åren 2005–2014 var han vetenskaplig medlem av Board of State Institute of School Development. Hans forskningsområden är: mediaetik, media, mediautbildning, tillämpad etik, medialisering och ledarskap.
Norm Friesen är professor och Canada Research Chair i E-Learning Practices vid Thompson Rivers University i Kamloops i British Columbia, Kanada. Han är även chef för New Media Studies Research Centre och jobbar för närvarande med federalt finansierad forskning kring media och utbildning.